Spotkanie grupy roboczej w ramach CORTE

Czy wkrótce nastąpi ujednolicenie sposobów kontroli naruszeń czasu pracy kierowców w UE? Czas pokaże. 

26 października 2016r. uczestniczyłem w Brukseli w spotkaniu grupy roboczej (w ramach CORTE) zajmującej się stworzeniem wytycznych kontroli naruszeń Rozporządzenia 561/2006. W siedzibie CORTE (Konfederacja Organizacji Kontroli w Transporcie Drogowym) wraz z przedstawicielami instytucji kontrolujących debatowaliśmy nad ostatecznym kształtem dokumentu, który ma stanowić harmonizację wytycznych i interpretacji funkcjonujących w różnych krajach Unii Europejskiej.

Dodam, że prace nad tym dokumentem trwają już ponad dwa lata… To jednak świadczy o tym, jak skomplikowana jest kwestia analizy naruszeń czasu jazdy, przerw i odpoczynków. Przez cały ten czas trwają prace zmierzające do wprowadzenia ujednoliconych wymogów i interpretacji dotyczących kontroli kierowców w poszczególnych krajach Unii Europejskiej.

W dokumencie CORTE mają pojawić się konkretne przykłady analizy wraz z konkretnymi krokami analizy dla każdego z 4 artykułów Rozporządzenia 561/2006. Moim zdaniem najbardziej skomplikowaną częścią analizy wykroczeń jest odpowiednie planowanie i wykrywanie naruszeń w odpoczynkach tygodniowych.

[sociallocker id=”8330″] [/sociallocker]

Ze swojej strony stworzyłem flowchart do wykrywania regularnych i skróconych odpoczynków tygodniowych wraz z wykrywaniem odpowiedniej rekompensaty. – Cieszę się, że flowchart został zaakceptowany w całości przez członków grupy roboczej. Na spotkaniu przeanalizowaliśmy jeszcze kilkanaście przykładów analizy, aby sprawdzić poprawność zaproponowanych procedur.

Przed oficjalną prezentacją dokumentu odbędzie się jeszcze jedno spotkanie grupy roboczej. Miejmy nadzieję, że już niedługo ten dokument obok instrukcji opracowanych przez TRACE będzie podstawą do ujednolicenia sposobów kontroli naruszeń czasu pracy kierowców w poszczególnych krajach Unii Europejskiej. Ujednolicenie interpretacji przepisów Rozporządzenia 561/2006 skutkować będzie większą harmonizacją przepisów, dzięki czemu planowanie czasu pracy kierowcy będzie identyczne dla każdego przedsiębiorcy niezależnie od kierunków wykonywanych przez kierowców przewozów.

Dariusz Wata
Członek CORTE i Tachograph Forum

Zapisz się na darmowy newsletter Infolab

Będziesz otrzymywać bezpośrednio na swoją skrzynkę informacje o nowościach w naszej ofercie, nowych artykułach i najciekawszych newsach branżowych.

Błąd: Brak formularza kontaktowego.

0 komentarzy:

Dodaj komentarz

Chcesz się przyłączyć do dyskusji?
Feel free to contribute!

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *